The Lawrence Institution
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

The Lawrence Institution

‘Het Lawrence’, zoals buren het liefkozend noemen, is een gesloten instelling, speciaal voor probleem- en mentaal achtergestelde jongeren.
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 De slaapkamer van Jenico

Ga naar beneden 
2 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Jenico

Jenico


Aantal berichten : 133
Registratiedatum : 29-08-12

Character sheet
Leeftijd: 24
Probleem: Door vier jaar lang in het leger gezeten te hebben, is hij getraumatiseerd geraakt, met alle gevolgen van dien.
Waarschuwingen:
De slaapkamer van Jenico Left_bar_bleue0/5De slaapkamer van Jenico Empty_bar_bleue  (0/5)

De slaapkamer van Jenico Empty
BerichtOnderwerp: De slaapkamer van Jenico   De slaapkamer van Jenico Icon_minitimevr aug 31, 2012 5:09 am

Jenico's slaapkamer is nu niet bepaald een kamer waarin je een warm en veilig gevoel krijgt. Zijn kamer is nogal creepy. Zijn muren zijn een donkere, zandachtige kleur, met vage schaduwen, die je doen denken aan prikkeldraad. Hij heeft zijn muren zelf geschilderd, maar aangezien hij daar niet de allerbeste in is, is het een vaag iets geworden. Het moet een slagveld voor stellen, eentje die je doet denken aan de slagvelden uit de Eerste Wereldoorlog, maar het kan best dat je dat hier niet in kunt zien.
Op de vloer ligt een oud vloerbedekking, in eenzelfde zandachtige kleur. Het schuurt aan je blote voeten, maar is verder nog prima. Hij heeft zijn bed tegen de muur geschoven, het verst bij het raam vandaan. Ernaast is een klein bureau met een oude stoel, hoewel hij hier zelden te vinden is. Verder staat er nog een kleine ladekast waar zijn kleding in zit, met erop zijn helm uit de oorlogen. Ernaast staat zijn stokoude gitaar, maar die nog steeds prima werkt en nog een zuivere klank weet te produceren. Zijn kamer is simpel, maar nogmaals, niet een liefdevolle plek. Zijn kamer moet namelijk een loopgraaf uit de Eerste Wereldoorlog voorstellen en dat is nu niet bepaald een prettig iets.
Terug naar boven Ga naar beneden
Myan

Myan


Aantal berichten : 102
Registratiedatum : 31-08-12
Leeftijd : 26

Character sheet
Leeftijd: 23
Probleem: Agressie
Waarschuwingen:
De slaapkamer van Jenico Left_bar_bleue0/5De slaapkamer van Jenico Empty_bar_bleue  (0/5)

De slaapkamer van Jenico Empty
BerichtOnderwerp: Re: De slaapkamer van Jenico   De slaapkamer van Jenico Icon_minitimema sep 03, 2012 5:40 am

Waarom hadden de deuren geen naambordjes? Was dat soms weer teveel gevraagd? Juist, ze konden de psychopaten in deze inrichting van alles voorzien, maar namen of nummers op de deuren schrijven was zeker weer teveel van het goede. Hoe dan ook, Myan was er zeker van dat het niet zijn schuld was dat hij de verkeerde kamer in liep. Hij had net een stap over de drempel gezet toen de vreemde kleuren hem opvielen - de vertrouwde witte muren waren ineens donker, zandachtig met schaduwen die hij niet goed kon plaatsen. Het duurde enkele seconden voordat hij besefte dat dit een andere kamer moest zijn - hij vroeg zich op hetzelfde moment ook af waarom de deuren nooit op slot zaten -, want wie zou er in hemelsnaam zijn muren gaan verven? Diegene zou dan zeker een groot probleem gehad hebben.
'Eh,' mompelde hij met zijn hand nog op de deurklink. 'Sorry, verkeerde kamer.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Jenico

Jenico


Aantal berichten : 133
Registratiedatum : 29-08-12

Character sheet
Leeftijd: 24
Probleem: Door vier jaar lang in het leger gezeten te hebben, is hij getraumatiseerd geraakt, met alle gevolgen van dien.
Waarschuwingen:
De slaapkamer van Jenico Left_bar_bleue0/5De slaapkamer van Jenico Empty_bar_bleue  (0/5)

De slaapkamer van Jenico Empty
BerichtOnderwerp: Re: De slaapkamer van Jenico   De slaapkamer van Jenico Icon_minitimema sep 03, 2012 5:46 am

Hij zat op zijn bed en was bezig met het stemmen van zijn gitaar. Zijn lange lokken waren voor de helft naar achteren gebracht en vastgebonden met een elastiekje. Hij had de deur niet gehoord en het was een stem die hem liet opkijken. In de deuropening stond een jongen, die hij niet kende, maar dat was geen zeldzame situatie. Hij kende hier vrijwel niemand, om eerlijk te zijn. Hij schudde zijn hoofd en maakte een vaag uitnodigend gebaar, als teken dat het niet erg was. 'Geeft niets, ze zijn nu eenmaal zo achterlijk geweest om geen bordjes op te hangen,' zei hij, waarbij hij zijn schouders ophaalde. Het was een handeling die hij nogal vaak maakte, de laatste tijd, merkte hij. Hij keek de jongen even onderzoekend aan en kwam toen overeind, waarna hij zijn gitaar naast zijn ladekast neer zette. 'We lopen allemaal wel eens de verkeerde kamer in,' vervolgde hij nog, met een typische, jongensachtige grijns vol holle beloftes. 'Maar goed, kan ik je nog ergens mee helpen of was je van plan er meteen weer vandoor te gaan, eh...' Hij realiseerde zich dat hij geen naam van de jongen wist en daarom vervolgde hij zijn zin ook niet. Hij keek de jongen aan, stak zijn handen in zijn zakken en voelde zich een beetje vreemd, eigenlijk. Ondanks dat hij zelf wel eens de verkeerde kamer in liep, gebeurde het niet vaak dat iemand per ongeluk zijn kamer in liep en hij wist zichzelf dan ook niet echt een houding te geven.
Terug naar boven Ga naar beneden
Myan

Myan


Aantal berichten : 102
Registratiedatum : 31-08-12
Leeftijd : 26

Character sheet
Leeftijd: 23
Probleem: Agressie
Waarschuwingen:
De slaapkamer van Jenico Left_bar_bleue0/5De slaapkamer van Jenico Empty_bar_bleue  (0/5)

De slaapkamer van Jenico Empty
BerichtOnderwerp: Re: De slaapkamer van Jenico   De slaapkamer van Jenico Icon_minitimema sep 03, 2012 5:59 am

Myan keek naar de jongen die op het bed zat en nam hem in zich op. Hij herkende hem niet, maar eerlijk gezegd had Myan er nooit echt zijn best op gedaan om namen te onthouden of mensen te leren kennen, dus zo vreemd was het niet. 'Myan,' zei hij ten aanvulling op de zin van de jongeman. Hij keek hem even aan, maar richtte zijn blik toen op de zandkleurige muur. Iemand aankijken was nog steeds iets wat hij niet goed kon. Hij had de klink van de deur losgelaten en stond nu ietwat opgelaten met zijn handen in zijn zakken. 'Nou, eh, ik was eigenlijk op weg naar zijn kamer, maar dat is tegenwoordig ook niet zo makkelijk meer, met al die gangen,' zei hij, omdat hij het gevoel had dat hij iets móest zeggen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jenico

Jenico


Aantal berichten : 133
Registratiedatum : 29-08-12

Character sheet
Leeftijd: 24
Probleem: Door vier jaar lang in het leger gezeten te hebben, is hij getraumatiseerd geraakt, met alle gevolgen van dien.
Waarschuwingen:
De slaapkamer van Jenico Left_bar_bleue0/5De slaapkamer van Jenico Empty_bar_bleue  (0/5)

De slaapkamer van Jenico Empty
BerichtOnderwerp: Re: De slaapkamer van Jenico   De slaapkamer van Jenico Icon_minitimema sep 03, 2012 6:05 am

Jenico knikte en herhaalde toen zijn naam. 'Myan, dat kan ik wel onthouden,' zei hij, waarna hij de jongen weer aan keek, wie dus schijnbaar Myan heette. Hij vond het een leuke naam, tenminste niet zoiets alledaags. Hij kon het niet laten om ietwat opgelaten te lachen, bij de opmerking van Myan. 'Voor je het weet sta je in de verkeerde kamer en heb je het meest vreemde gesprek dat je je kan indenken,' antwoordde hij op Myans opmerking. 'Ik ben trouwens Jenico, hoewel ik me afvraag in hoeverre het voor jou nuttige informatie is. Ik denk dat je namelijk zo weer gaat, aangezien je op zoek was naar je kamer?' Hij liep wat naar achter en liet zich tegen zijn bureau aan leunen, sloeg zijn armen over elkaar. 'Niet dat ik je weg wil hebben, maar dit is ergens kinda awkward,' zei hij met een vage grijns. Hij bekeek Myan eens en concludeerde al snel dat het geen onaantrekkelijke jongen was. Typisch gedrag uit zijn tijd in het leger. Omdat er geen tot weinig vrouwen waren, ging je jongens maar beoordelen en kijken welke er knap was en welke niet. Het waren vooral de grijze ogen van de jongen die hem aanspraken, met een vleugje blauw erin.
Hij knipperde even, schudde zijn gedachten van zich af. Jongens beoordelen was nu niet meer relevant en hoorde hij nu ook niet meer te doen. Hij was geen soldaat meer en zat niet meer in het leger.
Terug naar boven Ga naar beneden
Myan

Myan


Aantal berichten : 102
Registratiedatum : 31-08-12
Leeftijd : 26

Character sheet
Leeftijd: 23
Probleem: Agressie
Waarschuwingen:
De slaapkamer van Jenico Left_bar_bleue0/5De slaapkamer van Jenico Empty_bar_bleue  (0/5)

De slaapkamer van Jenico Empty
BerichtOnderwerp: Re: De slaapkamer van Jenico   De slaapkamer van Jenico Icon_minitimema sep 03, 2012 6:29 am

Awkward was waarschijnlijk het juiste woord, maar toch voelde Myan niet echt de drang om weg te gaan. 'Ja,' zei hij vaag, met zijn blik nog altijd op de muur. Hij moest zeggen dat de kamer van deze jongen behoorlijk verschilde van de zijne. Het had iets beangstigend, maar dat maakte het er niet minder interessant op. Toch scheurde Myan zijn blik af van de muur en keek naar de jongen, die zich als Jenico had voorgesteld. De vage grijns op zijn gezicht stelde Myan op een bepaalde manier gerust. Hij was er nu in elk geval zeker dat hij niet bij een gestoord persoon was beland, al was dat misschien hypocriet om te zeggen - hijzelf was immers de gevaarlijke hier.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jenico

Jenico


Aantal berichten : 133
Registratiedatum : 29-08-12

Character sheet
Leeftijd: 24
Probleem: Door vier jaar lang in het leger gezeten te hebben, is hij getraumatiseerd geraakt, met alle gevolgen van dien.
Waarschuwingen:
De slaapkamer van Jenico Left_bar_bleue0/5De slaapkamer van Jenico Empty_bar_bleue  (0/5)

De slaapkamer van Jenico Empty
BerichtOnderwerp: Re: De slaapkamer van Jenico   De slaapkamer van Jenico Icon_minitimema sep 03, 2012 7:02 am

Jenico keek Myan aan en glimlachte verontschuldigend. 'Als je nog niet weggaan, zou je dan volledig binnen kunnen komen en de deur dicht doen? Het gaat hier anders nogal tochten en dan lig ik vannacht met ijspegels aan m'n reet te slapen en geloof me, dat voelt niet prettig.' Hij voelde zich op een bepaalde manier niet op zijn gemak en ergens ook weer wel. Hij was blij om te zien - of te hopen - dat er een normale jongen was, die ook nog eens van zijn leeftijd leek. Om eerlijk te zijn begon het hem de keel uit te hangen, dat hij één van de "normalere" hier was en amper contact met iemand had. Hij liep naar zijn bed en liet zich daar op neer zakken, klopte daar vaag uitnodigend op, als teken dat het oké was als Myan bleef. Hij was wel nieuwsgierig geraakt naar deze jongen, maar op zich was dat niets bijzonders. Jenico was snel nieuwsgierig en gaf je hem de lengte, dan zou hij alles over je uitzoeken. Daarom was het misschien maar goed dat mensen hem die lengte vrijwel nooit gaven. Hij haalde het elastiekje uit zijn haar, mikte dat op zijn bureau en haalde even zijn hand door zijn haar, om het weer in model te krijgen, hoewel er weinig model in zijn lange haar zat. Het deerde hem niet.
Terug naar boven Ga naar beneden
Myan

Myan


Aantal berichten : 102
Registratiedatum : 31-08-12
Leeftijd : 26

Character sheet
Leeftijd: 23
Probleem: Agressie
Waarschuwingen:
De slaapkamer van Jenico Left_bar_bleue0/5De slaapkamer van Jenico Empty_bar_bleue  (0/5)

De slaapkamer van Jenico Empty
BerichtOnderwerp: Re: De slaapkamer van Jenico   De slaapkamer van Jenico Icon_minitimema sep 03, 2012 7:20 am

Met een lichte frons sloot Myan de deur en met een gevoel van twijfel ging hij naast Jenico op het bed zitten. Het feit dat hij ergens welkom was verbaasde hem, en nu had hij geen zin om het klakkeloos af te slaan. Zijn blik dwaalde af van Jenico's gezicht en het viel Myan op dat hij een heleboel tatoeages en littekens op zijn onderarmen had. Zelf had hij geen tatoeages, al was hij er altijd al door gefascineerd geweest. Maar zijn ouders waren vast en zeker geflipt als hij zijn lichaam, dat volgens hen iets "heiligs, door God gemaakt" was, zou "verminken", 'Heb je daar ervaring mee, dan?' vroeg hij als reactie op Jenico's opmerking.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jenico

Jenico


Aantal berichten : 133
Registratiedatum : 29-08-12

Character sheet
Leeftijd: 24
Probleem: Door vier jaar lang in het leger gezeten te hebben, is hij getraumatiseerd geraakt, met alle gevolgen van dien.
Waarschuwingen:
De slaapkamer van Jenico Left_bar_bleue0/5De slaapkamer van Jenico Empty_bar_bleue  (0/5)

De slaapkamer van Jenico Empty
BerichtOnderwerp: Re: De slaapkamer van Jenico   De slaapkamer van Jenico Icon_minitimema sep 03, 2012 7:33 am

Jenico merkte dat hij wat ontspannender werd en hij liet zijn rug dan ook tegen de muur aan leunen, bij het hoofdeinde, terwijl hij Myan aan keek. Hij grinnikte even bij Myans vraag en knikte. 'In de winter, als ik in één of ander koud oord zat en dan in een foxhole, omdat we niet bij een kamp konden. Man, dan vroor je reet eraf.' Hij keek de jongen aan en verbaasde zich erover dat hij zo kalm was nu, ontspannen haast. Hij voelde zich op zijn gemak. Hij trok zijn knieën op en sloeg zijn armen daarom heen, hield zijn eigen vingers vast, met de vingers van de andere hand. Hij was geïnteresseerd in de jongen die nu op zijn bed was gaan zetten. Het was een vreemd contrast, besefte Jenico, aangezien het over het algemeen meisjes waren geweest die die plaats op het bed hadden ingenomen. Natuurlijk had hij vrienden mee naar huis genomen, maar meestal vluchtten ze dan snel weer naar buiten, zodat hij zijn vader kon ontlopen. Hij beet even op zijn lip, vervloekte zichzelf, maar vroeg uiteindelijk toch die ene vraag, om het antwoord te weten waar hij ontzettend nieuwsgierig naar was. 'Waarom zit je hier? In dit klotegesticht?'
Terug naar boven Ga naar beneden
Myan

Myan


Aantal berichten : 102
Registratiedatum : 31-08-12
Leeftijd : 26

Character sheet
Leeftijd: 23
Probleem: Agressie
Waarschuwingen:
De slaapkamer van Jenico Left_bar_bleue0/5De slaapkamer van Jenico Empty_bar_bleue  (0/5)

De slaapkamer van Jenico Empty
BerichtOnderwerp: Re: De slaapkamer van Jenico   De slaapkamer van Jenico Icon_minitimema sep 03, 2012 7:43 am

De kleuren van de kamer, de littekens, de helm op de ladekast. De stukjes vielen ondertussen wel op zijn plaats toen Jenico antwoord op zijn vraag gaf en Myan besefte dat hij, al had hij geen idee waar en wanneer, een soldaat geweest moest zijn - het zou hem ontzettend verbazen als hij ernaast zat. Myan was niet verbaasd toen Jenico vroeg waarom hij hier zat. Hij was eerder verbaasd om zijn eigen reactie. Hij was extreem kalm voor zijn doen. Myan haalde zijn schouders op voor hij antwoord gaf. 'Woede, agressie, hoe je het ook wilt noemen. Blijkbaar moet ik dat afleren.' Hij zei het rustig, maar kon de bittere ondertoon niet verhullen. Want Jenico had gelijk - het was een klotegesticht.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jenico

Jenico


Aantal berichten : 133
Registratiedatum : 29-08-12

Character sheet
Leeftijd: 24
Probleem: Door vier jaar lang in het leger gezeten te hebben, is hij getraumatiseerd geraakt, met alle gevolgen van dien.
Waarschuwingen:
De slaapkamer van Jenico Left_bar_bleue0/5De slaapkamer van Jenico Empty_bar_bleue  (0/5)

De slaapkamer van Jenico Empty
BerichtOnderwerp: Re: De slaapkamer van Jenico   De slaapkamer van Jenico Icon_minitimema sep 03, 2012 7:53 am

Jenico glimlachte een scheve glimlach bij Myans antwoord. 'Dan zijn wij één van de weinigen hier die geen kabel in hun hersens missen, om het maar even heel plat te missen.' Hij liet zich wat onderuit zakken, keek naar de muur waar zijn ladekast tegenaan stond en keek toen weer naar Myan. 'Woede is een gezonde emotie, als je erover nadenkt. Denk je nu werkelijk dat mensen vroeger gespaard werden als ze iets fout deden?' Hij sloot zijn ogen even, dacht na en opende ze toen weer. Hij haalde even een hand door zijn haar en keek toen naar zijn helm, het enige wat hij had weten te behouden nadat hij afgekeurd werd voor nog een jaar dienst. 'Als ik woede niet gekend had, had ik waarschijnlijk nu tussen zes plankjes onder de groene zoden gelegen. Eigenlijk zouden ze iedereen eens het leger in moeten sturen, dan leren ze wel wat echte agressie is.' Hij keek Myan weer aan en glimlachte. 'Ik mag je wel, denk ik,' zei hij plompverloren. Maar dat was Jenico, op sommige momenten totaal niet tactisch.
Terug naar boven Ga naar beneden
Myan

Myan


Aantal berichten : 102
Registratiedatum : 31-08-12
Leeftijd : 26

Character sheet
Leeftijd: 23
Probleem: Agressie
Waarschuwingen:
De slaapkamer van Jenico Left_bar_bleue0/5De slaapkamer van Jenico Empty_bar_bleue  (0/5)

De slaapkamer van Jenico Empty
BerichtOnderwerp: Re: De slaapkamer van Jenico   De slaapkamer van Jenico Icon_minitimema sep 03, 2012 8:03 am

Myans mondhoeken krulden omhoog en voor het eerst sinds een lange tijd glimlachte hij. Het laatste beetje wantrouwen dat hij gevoeld had verdween bij die laatste opmerking en maakte plaats voor opluchting. Opluchting, omdat Jenico niet iemand was die dacht dat hij gestoord was, dat het allemaal zijn schuld was dat hij zijn woede af en toe ergens kwijt moest. 'Dat is... Prettig om te horen, denk ik,' zei hij, voordat hij besefte dat het misschien wel heel stom klonk uit de mond van iemand die hier opgesloten zat wegens agressieproblemen. Die agressie was overigens op dit moment ver te zoeken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jenico

Jenico


Aantal berichten : 133
Registratiedatum : 29-08-12

Character sheet
Leeftijd: 24
Probleem: Door vier jaar lang in het leger gezeten te hebben, is hij getraumatiseerd geraakt, met alle gevolgen van dien.
Waarschuwingen:
De slaapkamer van Jenico Left_bar_bleue0/5De slaapkamer van Jenico Empty_bar_bleue  (0/5)

De slaapkamer van Jenico Empty
BerichtOnderwerp: Re: De slaapkamer van Jenico   De slaapkamer van Jenico Icon_minitimema sep 03, 2012 8:07 am

Jenico glimlachte en keek de jongen aan. 'Wel, wij zijn niet gestoord, Myan noch hebben wij een probleem. Jij hebt gewoon meer woede in je dan anderen en ik ben gewoon een afgekeurde soldaat met een zogenaamd verleden dat me trauma's zou moeten bezorgd hebben, waardoor ik hier nu opgesloten zit. Maar weet je, uiteindelijk blijven we allemaal mensen.' Hij duwde zichzelf weer wat overeind, ging in kleermakerszit zitten en leunde wat voorover, keek Myan aan. 'Misschien klinkt dit wel heel absurd, zeker uit de mond van een jongen, maar ik denk dat ik blij ben dat je deze kamer in bent komen lopen. Ik mag je wel. Ik mag je echt.' Hij glimlachte, zo'n typische glimlach die alleen voor vrienden bedoeld waren en het liet wel zien dat Jenico zijn woorden meende.
Terug naar boven Ga naar beneden
Myan

Myan


Aantal berichten : 102
Registratiedatum : 31-08-12
Leeftijd : 26

Character sheet
Leeftijd: 23
Probleem: Agressie
Waarschuwingen:
De slaapkamer van Jenico Left_bar_bleue0/5De slaapkamer van Jenico Empty_bar_bleue  (0/5)

De slaapkamer van Jenico Empty
BerichtOnderwerp: Re: De slaapkamer van Jenico   De slaapkamer van Jenico Icon_minitimema sep 03, 2012 8:30 am

Myan zweeg een paar tellen en staarde in de bruine ogen van de jongen voor hem. Op een een of andere manier was hij kwaad. Niet op Jenico, maar op de mensen die hen hier hielden, die vonden dat iedereen hier gestoord of raar was en die geen besef hadden van hoe mensen werkelijk in elkaar staken. Hij kon onmogelijk veel aandacht aan dat deel van zijn hersenen besteden terwijl Jenico hem glimlachend aankeek, en daarom negeerde hij het gevoel en grijnsde hij, al leunde hij iets naar achter. Hij wilde niet dat Jenico zijn blik zou kunnen lezen en van gedachten zou veranderen, zou zeggen dat hij toch een psychopaat was. 'Ik mag jou ook wel,' zei hij daarom luchtig.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jenico

Jenico


Aantal berichten : 133
Registratiedatum : 29-08-12

Character sheet
Leeftijd: 24
Probleem: Door vier jaar lang in het leger gezeten te hebben, is hij getraumatiseerd geraakt, met alle gevolgen van dien.
Waarschuwingen:
De slaapkamer van Jenico Left_bar_bleue0/5De slaapkamer van Jenico Empty_bar_bleue  (0/5)

De slaapkamer van Jenico Empty
BerichtOnderwerp: Re: De slaapkamer van Jenico   De slaapkamer van Jenico Icon_minitimema sep 03, 2012 8:48 am

Jenico keek Myan aan, op het moment dat deze hem ook aan keek. De grijze ogen, met het vleugje blauw, ze waren in zo'n korte tijd al bekend voor hem geworden. Hij glimlachte ook en lachte om Myans woorden. 'Dan ben je de eerste,' antwoordde hij nonchalant, waarna hij zijn schouders weer ophaalde. Meestal mochten mensen hem niet, omdat hij een moordenaar was - omdat hij toevallig voor zijn land gediend had. Maar dat leek mensen altijd te ontgaan. Ach, kon hem het eigenlijk ook wat verrotten. 'Hoe oud ben je eigenlijk?' vroeg hij, duidelijk nieuwsgierig naar deze jongen voor hem. Hij wilde meer weten, zijn nieuwsgierigheid kunnen voeden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Myan

Myan


Aantal berichten : 102
Registratiedatum : 31-08-12
Leeftijd : 26

Character sheet
Leeftijd: 23
Probleem: Agressie
Waarschuwingen:
De slaapkamer van Jenico Left_bar_bleue0/5De slaapkamer van Jenico Empty_bar_bleue  (0/5)

De slaapkamer van Jenico Empty
BerichtOnderwerp: Re: De slaapkamer van Jenico   De slaapkamer van Jenico Icon_minitimema sep 03, 2012 9:44 am

Myan begreep niet waarom hij de eerste was die Jenico mocht. Die andere mensen moesten dan gewoon gek zijn. Ja, die waren gek. Want ze dachten ook dat zij in een centrum voor psychopaten thuishoorden en dat was ook niet zo. 'Hoe oud ik ben?' vroeg Myan enigszins verwonderd. Het was voor zijn idee een eeuw geleden dat iemand dat gevraagd had - al was dat in Myans geval met veel dingen die in deze ruimte gebeurd waren. 'Ik ben drieëntwintig,' zei hij, met een vragende blik op Jenico die dezelfde, onuitgesproken vraag bevatte.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jenico

Jenico


Aantal berichten : 133
Registratiedatum : 29-08-12

Character sheet
Leeftijd: 24
Probleem: Door vier jaar lang in het leger gezeten te hebben, is hij getraumatiseerd geraakt, met alle gevolgen van dien.
Waarschuwingen:
De slaapkamer van Jenico Left_bar_bleue0/5De slaapkamer van Jenico Empty_bar_bleue  (0/5)

De slaapkamer van Jenico Empty
BerichtOnderwerp: Re: De slaapkamer van Jenico   De slaapkamer van Jenico Icon_minitimema sep 03, 2012 9:59 am

'Drieëntwintig,' herhaalde Jenico, alsof hij het leuk vond om dat te horen. Hij keek Myan aan en fronste toen, nadenkend over zijn leeftijd. Hij had in de tijd als soldaat zijn leeftijd amper bijgehouden, als hij eerlijk was. Een beetje zenuwachtig begon hij aan een los draadje van zijn dekbed te plukken. 'Vierentwintig ben ik, als ik het goed heb. Maar vergeef me als ik er later achterkom dat ik een jaar mis zit. Als soldaat doet je leeftijd er gewoon niet toe.' Later, alsof hij later nog contact zou hebben met Myan. Hij wilde wel, besefte hij. Hij wilde deze jongen leren kennen, achter de geheimen komen die hij nog niet ontrafeld had en die Myan, Myan maakten. Hij voelde de vreemde neiging om Myan aan te raken, om er zeker van te zijn dat Myan echt was en geen verzinsel uit zijn brei. Maar hij durfde niet en daar balde hij zijn handen tot vasten en legde ze in zijn schoot, waar hij de controle over ze had.
Terug naar boven Ga naar beneden
Myan

Myan


Aantal berichten : 102
Registratiedatum : 31-08-12
Leeftijd : 26

Character sheet
Leeftijd: 23
Probleem: Agressie
Waarschuwingen:
De slaapkamer van Jenico Left_bar_bleue0/5De slaapkamer van Jenico Empty_bar_bleue  (0/5)

De slaapkamer van Jenico Empty
BerichtOnderwerp: Re: De slaapkamer van Jenico   De slaapkamer van Jenico Icon_minitimema sep 03, 2012 10:18 am

Of Jenico er nu een jaartje naast zat of niet, kon Myan eigenlijk niet heel veel schelen. Het was in ieder geval een opluchting om in deze inrichting iemand te hebben die hem begreep, iemand om mee te praten - iemand die normaal deed - en ergens vond hij het prettig dat hun leeftijden bij elkaar in de buurt lagen. Hij begon zich steeds meer op zijn gemak te voelen in de - op het eerste gezicht - vreemde kamer, al had hij niet het idee dat dat aan de kamer zelf lag, maar aan de persoon die hem bezat.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jenico

Jenico


Aantal berichten : 133
Registratiedatum : 29-08-12

Character sheet
Leeftijd: 24
Probleem: Door vier jaar lang in het leger gezeten te hebben, is hij getraumatiseerd geraakt, met alle gevolgen van dien.
Waarschuwingen:
De slaapkamer van Jenico Left_bar_bleue0/5De slaapkamer van Jenico Empty_bar_bleue  (0/5)

De slaapkamer van Jenico Empty
BerichtOnderwerp: Re: De slaapkamer van Jenico   De slaapkamer van Jenico Icon_minitimema sep 03, 2012 10:26 am

Het voelde prettig om iemand te hebben van zijn leeftijd en die daarnaast ook niet zo gestoord als sommige gekken hier was. Hij liet het draadje eindelijk met rust en keek Myan aan. 'Hele vreemde vraag dit, maar je weet maar nooit of je gek geworden bent in een gesticht als dit. Ik wil graag dat ik de zekerheid heb dat je echt bent en niet dat je een geweldig verzinsel uit mijn gestoorde brein bent.' Hij keek Myan aan, zijn blik neutraal, maar zijn ogen verrieden zijn nieuwsgierigheid. Hij wilde weten of Myans huid echt zo aan zou voelen als het eruit zag en of hij die aanraking als iets warms of kouds zou evenaren. Hij strete voorzichtig zijn hand, legde zijn vingertoppem licht tegen de jeans van Myan. Het moest zijn vraag wel duidelijk maken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Myan

Myan


Aantal berichten : 102
Registratiedatum : 31-08-12
Leeftijd : 26

Character sheet
Leeftijd: 23
Probleem: Agressie
Waarschuwingen:
De slaapkamer van Jenico Left_bar_bleue0/5De slaapkamer van Jenico Empty_bar_bleue  (0/5)

De slaapkamer van Jenico Empty
BerichtOnderwerp: Re: De slaapkamer van Jenico   De slaapkamer van Jenico Icon_minitimema sep 03, 2012 10:44 am

Het alsof de warmte van Jenico's vingers door de stof van zijn jeans heen brandde, zo duidelijk voelde hij die ene lichte aanraking. Hij staarde even naar Jenico's hand, alsof hij niet wist wat hij moest antwoorden, en stootte toen een zacht lachje uit. ' Weet je zeker dat je niet sowieso gek bent als je iemand als ik zou willen verzinnen?' vroeg hij met een flauwe, ietwat ongelovige grijns. Hij staarde in de ogen van de jongen tegenover hem, zonder de gewoonlijke drang te voelen zijn blik los te scheuren. Misschien was hij echt gek geworden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jenico

Jenico


Aantal berichten : 133
Registratiedatum : 29-08-12

Character sheet
Leeftijd: 24
Probleem: Door vier jaar lang in het leger gezeten te hebben, is hij getraumatiseerd geraakt, met alle gevolgen van dien.
Waarschuwingen:
De slaapkamer van Jenico Left_bar_bleue0/5De slaapkamer van Jenico Empty_bar_bleue  (0/5)

De slaapkamer van Jenico Empty
BerichtOnderwerp: Re: De slaapkamer van Jenico   De slaapkamer van Jenico Icon_minitimema sep 03, 2012 10:55 am

De spijkerstof zaf hem in de weg. Hij kon de huid van Myan nu niet voelen, terwijl hij dat nu wel graag wilde. Hij verplaatste zijn hand, pakte de hand van Myan en begon zijn hand te inspecteren. Een ander woord was er niet voor zijn handeling. Hij bekeeke Myans hand uit elke mogelijke hoek en streelde uiteindelijk zacht over de huid heen, waarna zijn ogen weer die van Myan zochten. Een scheve glimlach was rondom zijn lippen te zien en in zijn ogen as een twinkeling te zien. 'Ik ben gek ja, maar dat is niet nieuws,' antwoordde hij luchtig, 'maar waarom zou ik gek zijn als ik jou zou willen verzinnen? Om eerlijk te zijn ben je het beste wat me hier is overkomen. Het overvalt me, dat zeer zeker, maar ik stel je aanwezigheid op prijs.' Hij keek Myan aan, in die grijze ogen die zo verdomd prachtig waren en God, hij wilde zijn blik niet meer afwenden. Hij durfde zich niet te bewegen, hoe graag hij nu ook wilde ontdekken. Hij liet zijn vingers voorzichtig tussen die van Myan door glippen, zonder wrg te kijken. Hij werd gek, volledig gestoord.
Terug naar boven Ga naar beneden
Myan

Myan


Aantal berichten : 102
Registratiedatum : 31-08-12
Leeftijd : 26

Character sheet
Leeftijd: 23
Probleem: Agressie
Waarschuwingen:
De slaapkamer van Jenico Left_bar_bleue0/5De slaapkamer van Jenico Empty_bar_bleue  (0/5)

De slaapkamer van Jenico Empty
BerichtOnderwerp: Re: De slaapkamer van Jenico   De slaapkamer van Jenico Icon_minitimema sep 03, 2012 11:05 am

Myan zweeg. Hij bleef Jenico aanstarend, maar zei geen woord. Niet omdat hij het vreselijk vond wat Jenico net gezegd had - integendeel. Maar Myan wist, dat als hij nu wat zou zeggen, het iets stom zou zijn. Het zou het moment verpesten en dat was datgene wat hij juist niet wilde. Hij wilde dat hij hier voor eeuwig kon zittnen om in Jenico's ogen te staren en niets te hoeven denken, behalve aan dat ene gelukzalige gevoel dat hij niet thuis kon brengen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jenico

Jenico


Aantal berichten : 133
Registratiedatum : 29-08-12

Character sheet
Leeftijd: 24
Probleem: Door vier jaar lang in het leger gezeten te hebben, is hij getraumatiseerd geraakt, met alle gevolgen van dien.
Waarschuwingen:
De slaapkamer van Jenico Left_bar_bleue0/5De slaapkamer van Jenico Empty_bar_bleue  (0/5)

De slaapkamer van Jenico Empty
BerichtOnderwerp: Re: De slaapkamer van Jenico   De slaapkamer van Jenico Icon_minitimema sep 03, 2012 11:15 am

Ze spraken niet meer, maar het deerde niet. Hun handelingen zeiden genoeg, al was het duidelijk dat Jenico de grenzen op zocht van Myan en niet andersom. Hij hield hun vingers verstrengeld en kwam wat overeind, waarna hij naar Myan toe schoof en in kleermakerszit weer ging zitten. Hij hield hun handen op zijn schoot en tilde zijn andere hand op, legde die voorzichtig tegen de tere huid van Myans hals. Hij was obekend met dit, hoewel hij dit gevoel wel vaag herkende. Nu had hij wel vaker met een jongen gezoend, maar dit was anders, heel anders. Hij boog voorover, zodat zijn gezicht haast de bocht waar zijn hals overging in zijn schouder aanraakte. Myans geur prikkelde zijn neus en het feit dat hij zo dichtbij kon en mocht zijn, gaf hem rillingen. Hij kon zich niet meer beheersen en voorzichtig drukte hij zacht zijn lippen tegen Myans hals, met in zijn achterhoofd de gedachte zo een stoot van Myan te krijgen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Myan

Myan


Aantal berichten : 102
Registratiedatum : 31-08-12
Leeftijd : 26

Character sheet
Leeftijd: 23
Probleem: Agressie
Waarschuwingen:
De slaapkamer van Jenico Left_bar_bleue0/5De slaapkamer van Jenico Empty_bar_bleue  (0/5)

De slaapkamer van Jenico Empty
BerichtOnderwerp: Re: De slaapkamer van Jenico   De slaapkamer van Jenico Icon_minitimema sep 03, 2012 11:45 am

Ieder ander die dit bij Myan gedaan had, ieder ander die het überhaupt gedurfd had, zou Myan allang met zijn hoofd tegen de muur geslagen hebben of zoiets. Nu had hij niet eens de neiging om Jenico weg te duwen - nog iets dat bevestigde dat hij hier langzaam gek werd. Het was niet zoals in de zoetsappige, romantische verhaaltjes en boeken die Myan op school wel eens verplicht had moeten lezen - de boeken waarin zinnen stonden die hij eerst een paar keek moest herhalen voordat hij enig besef had van het verhaal. Nu wist hij zeker dat die verhalen onzin waren, je kon zulke situaties niet omschrijven. En bovendien was deze situatie niet eentje die je dagelijks tegenkwam.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jenico

Jenico


Aantal berichten : 133
Registratiedatum : 29-08-12

Character sheet
Leeftijd: 24
Probleem: Door vier jaar lang in het leger gezeten te hebben, is hij getraumatiseerd geraakt, met alle gevolgen van dien.
Waarschuwingen:
De slaapkamer van Jenico Left_bar_bleue0/5De slaapkamer van Jenico Empty_bar_bleue  (0/5)

De slaapkamer van Jenico Empty
BerichtOnderwerp: Re: De slaapkamer van Jenico   De slaapkamer van Jenico Icon_minitimema sep 03, 2012 11:57 am

Het feit dat Myan hem niet wegduwde of hem een stoot verkocht, gaf hem een vreemd, nieuw zelfvertrouwen. Hij wilde meer nu, meer ontdekken, meer voelen, meer zien, meer proeven. Het was absurd eigenlijk, deze hele situatie, maar misschien gebeurde dit als je in een gesticht gestopt werd. Of misschien was hij al die jaren wel biseksueel geweest - het kon hem vrij weinig schelen eigenlijk.
Hij legde zijn hand nu tegen Myans wang en verplaatste zijn lippen naar diens kaaklijk, om de huid daar zacht tussen de tande te nemen, zonder hem pijn te doen. Zijn lippen dwalden verder, naar Myans wang, waar hij enkele, lichte kussen zette. En toen Myans lippen, hetgeen wat hij niet meer kon en wilde negeren. Hij aarzelde nog een seconde of twee, maar drukte toen zijn lippen op die van Myan, met een heel nieuw en onbekend verlangen, dat in zijn binnenste raasde.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





De slaapkamer van Jenico Empty
BerichtOnderwerp: Re: De slaapkamer van Jenico   De slaapkamer van Jenico Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
De slaapkamer van Jenico
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» De slaapkamer van Juniper
» Slaapkamer van Vincent
» De Slaapkamer van Elizan
» De slaapkamer van Wynne
» De slaapkamer van Dawn

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
The Lawrence Institution :: The Lawrence Institute :: Slaapkamers-
Ga naar: