The Lawrence Institution
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

The Lawrence Institution

‘Het Lawrence’, zoals buren het liefkozend noemen, is een gesloten instelling, speciaal voor probleem- en mentaal achtergestelde jongeren.
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Braaf spelen

Ga naar beneden 
2 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Noah

Noah


Aantal berichten : 131
Registratiedatum : 01-09-12

Character sheet
Leeftijd: 16
Probleem: Slapeloosheid
Waarschuwingen:
Braaf spelen Left_bar_bleue0/5Braaf spelen Empty_bar_bleue  (0/5)

Braaf spelen Empty
BerichtOnderwerp: Braaf spelen   Braaf spelen Icon_minitimezo sep 16, 2012 3:59 am

Noah zat in de zandbak. Hij had eraan gedacht dat hij vroeger nooit zandkastelen kon maken. Desondanks was hij nu zestien, en misschien kon hij het nu wel? En trouwens, dit was het Lawrence. Je kon hier zowat alles doen, zonder dat iemand doorhad dat de normale zestienjarige niet in zandbanken zat om zandkastelen te maken. Zo heel soms was het een voordeel om in een gekkenhuis te zijn. Ja, ja, altijd optimistisch blijven.
Maar hoe bleef je optimistisch voor het zandkastelenplan als je net ietsje te laat eraan dacht dat hij geen emmer had. Geen schopje hebben, was niet zo’n groot probleem. Maar een emmer was van levensbelang voor zandkastelen. Niet dat die emmers ooit meewerkten bij Noah, maar het was erger als je er niet eens eentje had.
Noah stond dus maar gewoon op en speurde het terrein af naar mensen die er emmereigenaren uitzagen. Waarom, in godsnaam, was hier in feite een zandbak? Het was best vreemd. Maar goed, dit hele gedoe was vreemd. Nu ja, dit was een gekkenhuis. Gekken vonden het vast wel leuk om zandkasteeltjes te maken. Met twintig torentjes, want gekken zijn verbazingwekkend creatief. Om de één of andere reden. Het was iets dat aan Noah duidelijk maakte dat hij hier niet thuishoorde. Want om eerlijk te zijn was Noah nooit echt goed geweest in zandkastelen.


Laatst aangepast door Noah op zo sep 16, 2012 4:48 am; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Adelaide

Adelaide


Aantal berichten : 232
Registratiedatum : 30-08-12

Character sheet
Leeftijd: 21
Probleem: Boulimia
Waarschuwingen:
Braaf spelen Left_bar_bleue0/5Braaf spelen Empty_bar_bleue  (0/5)

Braaf spelen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Braaf spelen   Braaf spelen Icon_minitimezo sep 16, 2012 4:21 am

Adelaide zat op een bankje met een stoffen, paarse boekje op haar schoot opengevouwen. Ze had een pen in haar linkerhand en kauwde op de achterkant daarvan. Je kon zeggen dat ze last had van het fenomeen dat men 'writersblock' noemde, maar desondanks weigerde ze ook maar een enkel momentje dat boekje weg te leggen. Ze haalde een hand door haar haren en zette de punt van haar pen terug op het papier, maar haalde die er twee seconde later weer vanaf. Ze sloeg uiteindelijk het boekje dicht en legde het naast zich neer. Ze keek om zich heen, een aantal jonge meisjes waren aan het touwtjespringen, andere mensen zaten rustig in de schaduw van een grote boom en anderen liepen gewoon rond. Ze wilde niet gezien worden als een van de gekken, maar ze moest toegeven dat ze zich af en toe wel gedroeg alsof ze er absoluut bij hoorde. Ze pakte het boekje opnieuw en klikte een paar keer met de pen. Het schrijven leidde haar ook af van de 'belangrijke' dingen; eten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Noah

Noah


Aantal berichten : 131
Registratiedatum : 01-09-12

Character sheet
Leeftijd: 16
Probleem: Slapeloosheid
Waarschuwingen:
Braaf spelen Left_bar_bleue0/5Braaf spelen Empty_bar_bleue  (0/5)

Braaf spelen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Braaf spelen   Braaf spelen Icon_minitimezo sep 16, 2012 5:01 am

Noah leidde mademoiselle met plezier af. En gezien Noah besloot dat er gewoon geen emmereigenaren bij waren, zou hij het gewoon bij iedereen proberen. Maar mademoiselle ging eerst. Want om eerlijk te zijn was ze eveneens het dichtst bij. Gemakzucht, ja, ja. Noah was zestien en geen topatleet van het kaliber Usain Bolt. Mensen moesten niet teveel verwachten dat hij, ook al zat hij in een ietwat ongewone situatie, erg veel zin had om het hele terrein te doorkruisen voor een emmer. Uiteindelijk, het was maar een experiment. Een experiment die er een stuk normaler zou uitzien als Noah een vierjarige aan de hand had. Maar hier waren geen vierjarigen en bovendien was er hier redelijk weinig normaal. Een scène trappen om een of andere futiliteit werd hier als routine beschouwd. Om de één of andere reden. Waarom solliciteerden mensen in godsnaam nog? Dit was nu niet bepaald een erg kalme baan. Nu ja, als mensen dat leuk vonden, moesten ze dat vooral blijven doen.
Dus Noah ging maar eens naar mademoiselle. “Bon aprés-midi, Mademoiselle, je vous pose une question. Ce ne’est pas une problème?” Soms wilde Noah dat hij goed in Frans was. Moest goed kunnen klinken. Nu ja, Noahs gesproken Frans was niet bepaald erg accentloos. Maar goed – Noah vroeg niets in Frans. Hij ging voor zijn moedertaal, weet je wel. Moedertaal. Waarschijnlijk ook vadertaal. Wat om de één of andere reden nooit gezegd werd. Heel raar. Maar goed, maakte niet uit. ‘Hé, heb je een emmer?’ Recht voor de raap!
Terug naar boven Ga naar beneden
Adelaide

Adelaide


Aantal berichten : 232
Registratiedatum : 30-08-12

Character sheet
Leeftijd: 21
Probleem: Boulimia
Waarschuwingen:
Braaf spelen Left_bar_bleue0/5Braaf spelen Empty_bar_bleue  (0/5)

Braaf spelen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Braaf spelen   Braaf spelen Icon_minitimezo sep 16, 2012 5:16 am

Adelaide keek op naar de jongeman - ze schatte hem tussen de 15 en 18 jaar - die plots voor haar stond. "Een emmer.. Ik ben bang dat je dan niet aan het goede adres bent.." zei ze peinzend, ze wist dat ze toen ze voor het eerst in het Lawrence kwam, ze er ooit eentje had gezien, maar dat was inmiddels ook twee jaar geleden. Ze beet op haar onderlip en keek om zich heen, maar niemand anders leek wél in het bezit van een emmer. Ze richtte zich kort tot de zandbak. "Zandkasteel?" vroeg ze lachend, als klein meisje had ze dat ook vaak gedaan, sterker nog, op die manier had ze Chase leren kennen, een gedachte die haar deed glimlachen. "Maar euhm.. Ben je daar niet wat oud voor?" vroeg ze nieuwsgierig, het was bij haar wel bekend dat sommige mensen hier erg achter lagen qua geestelijke ontwikkeling, maar ze kon zo niet even ruiken dat hij dat wel of niet was. Ze schoof een stukje op, zodat een tweede persoon op het bankje kon zitten. "Wil je er bij komen zitten?" vroeg ze, met haar altijd-vriendelijke-glimlach, of ze nou vrolijk was of niet. Ze moest toegeven dat ze vandaag ook een goed humeur had.
Terug naar boven Ga naar beneden
Noah

Noah


Aantal berichten : 131
Registratiedatum : 01-09-12

Character sheet
Leeftijd: 16
Probleem: Slapeloosheid
Waarschuwingen:
Braaf spelen Left_bar_bleue0/5Braaf spelen Empty_bar_bleue  (0/5)

Braaf spelen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Braaf spelen   Braaf spelen Icon_minitimezo sep 16, 2012 5:27 am

‘Ik kon nooit zandkastelen maken,’ vertelde Noah, ‘ik ga uitproberen of ik het nog altijd niet kan.’ Ja, heel normaal, toch? Dikke nostalgie. Nee, wacht, Noah wilde geen nostalgie. Die nostalgie zouden dan bestaan uit irritaties van de nog kleinere Noah die een zandkasteel wilde maken, want als Timmy Turner het kon doen, moest hij dat toch ook kunnen? Noah zou bewijzen dat hij geen Wanda en Cosmo nodig had! Het had gebleken dat Noah die wel nodig had, want Noah had er niets van gebakken. En hij ging haar dus absoluut niet vertellen over het feit dat levenloos zand het won van Noah. Nah-ah. ‘Je moet toch iets doen hier?’
Noah had geen creatieve hobby. Hij bekogelde mensen, zocht munitie. Of, zoals nu, was hij bezig met whutthefuck-activiteiten. En dat was zowat zijn tijdsbesteding hier. Misschien was het beter om zinnige dingen te doen, maar wat noemde je dan “zinnig”? Noah vond het persoonlijk zeer nuttig om zandkastelen te maken. Hij vond het eveneens zinnig om mensen te bekogelen. Helaas vonden de slachtoffers dat niet zo. Hij zou graag melden dat dat niet zijn probleem was, maar dat was eveneens een uitspraak waar niet iedereen zich in vond. Blijkbaar was het absoluut zijn schuld als dat gebeurde. Waar ze, helaas, nog gelijk in hadden ook.
Terug naar boven Ga naar beneden
Adelaide

Adelaide


Aantal berichten : 232
Registratiedatum : 30-08-12

Character sheet
Leeftijd: 21
Probleem: Boulimia
Waarschuwingen:
Braaf spelen Left_bar_bleue0/5Braaf spelen Empty_bar_bleue  (0/5)

Braaf spelen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Braaf spelen   Braaf spelen Icon_minitimezo sep 16, 2012 6:47 am

Adelaide knikte even en sloeg haar benen over elkaar. "Aha, en, zijn je skills verbeterd?" vroeg ze en ze veegde haar haren uit haar gezicht, die door de wind voor haar ogen werden geblazen. "Zal ik anders helpen?" vroeg ze, ze wilde zich soms ook nog wel als een kind gedragen en haar witte broek onder het zand hebben. "Kom ik misschien van m'n writersblock af en ik wil ook wel weereens lol hebben." zei ze en ze stond op van het bankje, het boekje achterlatend op de plek waar ze kort van te voren nog zat. "En dan kan ik je wat zandkasteel-bouw-technieken leren." ze lachte, haar zandkastelen waren ook niet veel soeps, maar 'it's the idea that counts'.
Terug naar boven Ga naar beneden
Noah

Noah


Aantal berichten : 131
Registratiedatum : 01-09-12

Character sheet
Leeftijd: 16
Probleem: Slapeloosheid
Waarschuwingen:
Braaf spelen Left_bar_bleue0/5Braaf spelen Empty_bar_bleue  (0/5)

Braaf spelen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Braaf spelen   Braaf spelen Icon_minitimezo sep 16, 2012 7:23 am

‘Ben ik nog niet achter, maar ik denk van niet,’ was Noahs antwoord. We moeten toegeven dat hij het best grappig vond. Ze sprak hem aan erover, maar ze deed wel mee. Eigenlijk was het haast ridicuul - hij ging voor een emmer en kreeg er een partner in crime bij. Nu ja, die emmer vond hij wel. Uiteindelijk, ze kwam hem vergezellen. Met twee zag je vast meer dan één. Tenminste, dat hoopte Noah. ‘Maar we hebben dan wel een emmer nodig.’ Ja, die emmer was levensnoodzakelijk voor zandkastelen. Hoe wilde je anders mooie torens bouwen? Goed, die torens waren altijd het doorn in het oog bij Noah. Zijn torens mislukten altijd. Wat niet tof was, gezien iedereen altijd eerst naar de massieve torens keek. En naar de zorgvuldig gemaakte muurtjes keek geen kat. Het was niet eerlijk gewoon.
Maar hé, als ze er zo goed in was, zou ze hem vast wel de torentruc leren. Hoe maak je goede torens voor een zandkasteel? Maar goed, nooit te oud om te leren. Ook al was je zestien en wilde je nu wel eens leren hoe je zandkastelen maakte, gezien je daar nooit goed in was geweest. Het was bespottelijk eigenlijk. Maar goed, Noah had het idee gehad en met zijn verse partner in crime – hoe moeilijk kon het zijn?
Terug naar boven Ga naar beneden
Adelaide

Adelaide


Aantal berichten : 232
Registratiedatum : 30-08-12

Character sheet
Leeftijd: 21
Probleem: Boulimia
Waarschuwingen:
Braaf spelen Left_bar_bleue0/5Braaf spelen Empty_bar_bleue  (0/5)

Braaf spelen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Braaf spelen   Braaf spelen Icon_minitimezo sep 16, 2012 7:47 am

Adelaide dacht even diep na. "Eens kijken, misschien kan je ook gewoon alles met je handen doen, dat maakt het wat meer.. Uniek en origineel." zei ze en ze keek naar het zand. Als klein meisje had haar vader haar nooit een emmer gegeven, wat als ze zichzelf pijn zou doen, ze zat dus vast aan haar handen, misschien zou dat nu ook kunnen..? Ze pakte een handje zand en liet dat door haar hand glippen, alsof ze een of andere 'zanddeskundige' was. "Het voelt aan als geschikt zand." zei ze met haar lippen bij elkaar geknepen en een bekakt accentje. Ze klopte haar handen af en keek naar de jongen. "Adelaide is de naam, trouwens." zei ze en ze hoopte dat hij op die manier snapte dat ze zijn naam ook wel wilde weten. Ze haalde een hand door haar haren en ging op de rand van de zandbak zitten, waarna ze haar schoenen los begon te maken, ze hield niet van zand in haar perfect schone schoenen - het enige van haar kledij dat niet vies mocht worden, onder geen beding.
Terug naar boven Ga naar beneden
Noah

Noah


Aantal berichten : 131
Registratiedatum : 01-09-12

Character sheet
Leeftijd: 16
Probleem: Slapeloosheid
Waarschuwingen:
Braaf spelen Left_bar_bleue0/5Braaf spelen Empty_bar_bleue  (0/5)

Braaf spelen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Braaf spelen   Braaf spelen Icon_minitimezo sep 16, 2012 8:01 am

Kon best. Geen mislukte torens dus. Ook goed. Die torens – dat zocht hij later nog wel uit. Toen Adelaide liet merken wat voor een expert ze wel niet was in bodemsoorten, moest hij lachen. Noah lachte snel. Om de één of andere reden kon hij niet echt heler dagen serieus blijven. Nee, schrap dat, dat kon hij wel, maar hij lachte ook als hij serieus was. Noah was niet altijd even zwart/wit. Helaas. Zou een stuk simpeler zijn om uit te leggen. Noah was zus en zo, dit en dat en dat was dan dat. Nee, natuurlijk niet. Noah moest natuurlijk weer menselijk zijn en daar ook naar handelen. Er waren enorm veel factoren die hem beïnvloedden. Ja, dat had hij natuurlijk weer. Nu ja, hij was niet de enige. Hij had een hele wereld vol soortgenoten. Fantastisch toch?!
‘Ik heet Noah,’ vertelde Noah haar. Adelaide – was dat geen stad of zoiets? Of niet? Nu ja, het kon best dat hij zich vergiste. Maar goed, maakte niet uit. Noah was geen stad. Er was wel een Noach, die ene vent met te veel huisdieren in zijn zelfgemaakte ark. Noah vroeg zich af of Noach goed was geweest in zandkastelen. Misschien was het onvermogen om fatsoenlijke zandkastelen maken wel een vloek van mensen die Noah, Noach of Noa heette. Meer versies waren er toch niet van die naam? En zelfs als die er waren – jammer voor je.
Noah had geen moeite met zand. Ook niet met aarde. Kon je er zo afvegen. Eigenlijk vond Noah het niet eens zo erg om vuil te worden. Hij hoefde geen indruk op iemand te maken. Niet dat hij wist in ieder geval.
Terug naar boven Ga naar beneden
Adelaide

Adelaide


Aantal berichten : 232
Registratiedatum : 30-08-12

Character sheet
Leeftijd: 21
Probleem: Boulimia
Waarschuwingen:
Braaf spelen Left_bar_bleue0/5Braaf spelen Empty_bar_bleue  (0/5)

Braaf spelen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Braaf spelen   Braaf spelen Icon_minitimezo sep 16, 2012 8:17 am

Adelaide sprong op en pakte Noah's pols vast. "Kom dan." zei ze en ze trok hem mee naar de zandbak. "Als je een simpel kasteeltje wil maken stel ik voor dat je op je kont gaat zitten, wel nu." zei ze en ze ging weer op de rand zitten, waarna ze hem omlaag trok. Ze moest toegeven dat ze veel te oud was voor zandkastelen, met haar 21 jaar, maar ze moest toegeven dat ze het stiekem hartstikke leuk vond. Ze haalde een haarelastiekje uit haar broekzak en bond haar lange, blonde haren in een rommelig knotje. "Ik moet wel toegeven dat ik al sinds ik 10 ben geen zandkasteel meer heb aangeraakt." zei ze en ze zakte op haar knieën, dat was toch net iets makkelijker als ze werkelijk een zandkasteel wilde bouwen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Noah

Noah


Aantal berichten : 131
Registratiedatum : 01-09-12

Character sheet
Leeftijd: 16
Probleem: Slapeloosheid
Waarschuwingen:
Braaf spelen Left_bar_bleue0/5Braaf spelen Empty_bar_bleue  (0/5)

Braaf spelen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Braaf spelen   Braaf spelen Icon_minitimezo sep 16, 2012 8:47 am

En Noah volgde het bevel op. Ja, ja, dat deed hij. Was hij niet braaf? Hij zou een bank vooruit moeten gaan, en een kus van de juf. Nee, wacht, laat dat laatste maar. Noah vond zijn kusloos bestaan prima. Maar goed, dat had hier niets mee te maken. Je wachtte vast niet op wat Noah op dat vlak te melden had. En als je het toch wilde weten, moest ik je teleurstellen. Er was gewoonweg niets te vertellen en dat vond Noah prima. Maar goed, maakte niet uit. Ik vertel te veel details.
Na elf jaar de innige hereniging met de zandkastelen. Noah was blij dat hij van dit ontroerende moment mocht genieten. Nee, wacht eens even – dat zandkasteel was er nog niet. Helaas. Noah zou niet kunnen zeggen hoelang geleden de laatste keer was geweest, maar hé, dat vroeg ze toch niet? Ze interesseerde zich vast niet in belangrijke data in Noahs leven. Zoals de laatste keer dat hij een zandkasteel had gemaakt. Nu ja, Adelaide leek meer geïnteresseerd in hoe je een zandkasteel bouwde zonder een emmer. En dat was Noah nu ook. Leuk toch? Als twee mensen in hetzelfde geïnteresseerd waren? Ook al was dat “zandkastelen”? Zandkastelen moesten een boeiend onderwerp zijn.
‘En dat is een lange tijd geleden?’
Terug naar boven Ga naar beneden
Adelaide

Adelaide


Aantal berichten : 232
Registratiedatum : 30-08-12

Character sheet
Leeftijd: 21
Probleem: Boulimia
Waarschuwingen:
Braaf spelen Left_bar_bleue0/5Braaf spelen Empty_bar_bleue  (0/5)

Braaf spelen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Braaf spelen   Braaf spelen Icon_minitimezo sep 16, 2012 9:00 am

Adelaide knikte en ze maakte een soort 'zandbal' - iets wat op een sneeuwbal van zand leek - en gooide die naar Noah. "Ja, dat kun je wel zeggen ja." ze zei en ze maakte met haar vinger een rechthoek in het zand, wat de omleining van het kasteel moest gaan voorstellen. "10 jaar is minder dan de helft van mijn leeftijd. Dat is namelijk elf jaar geleden." zei ze begon met het bouwen van de muren van het kasteel. "Ik ben al eenentwintig, lieve Noah." zei ze en ze keek hem aan. "Ik ben ietsjes ouder dan jij." zei ze en ze blies een plukje haar uit haar gezicht, dat haar neus kriebelde, maar nog geen twee seconde later hing het er al weer voor. "Dus soms is het leuk me weer even kind te kunnen voelen. Daar wil ik je wel een beetje voor bedanken." zei ze, waarna ze haar blik weer richtte op de half-instortende muur van het 'kasteel'.
Terug naar boven Ga naar beneden
Noah

Noah


Aantal berichten : 131
Registratiedatum : 01-09-12

Character sheet
Leeftijd: 16
Probleem: Slapeloosheid
Waarschuwingen:
Braaf spelen Left_bar_bleue0/5Braaf spelen Empty_bar_bleue  (0/5)

Braaf spelen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Braaf spelen   Braaf spelen Icon_minitimezo sep 16, 2012 9:09 am

Noah kon toevallig rekenen. Tien plus elf was eenentwintig. Ze was vijf jaar ouder. Fantastisch. Noah had serieus de neiging om nooit iemand jonger dan hij aan te spreken. Nu ja, zoveel waren er hier niet. Noahs leeftijd was zowat een uitstervend ras hier. Maar goed, blijkbaar was het niet zo leuk om twintiger te zijn – ze waren hier met hopen. Oh, wacht, die rekensom was ook weer zinloos. Ze zei het net. Nu ja, kon hij niet meer terugdraaien. Helaas. Verspilde moeite. Maar goed. Ze was vijf jaar ouder dan hij. In haar ogen hoogstwaarschijnlijk een kind. Nu ja, zo gedroeg hij zich ook. Noah was geen volwassen zestienjarige. Hij was het soort die zich geen kind voelde, maar zich wel zo gedroeg. Maar hé, hij kon het en hij mocht het. Het was zijn eigen keuze, oké? Als iemand hier hem als een klein kind zag, vond hij dat ze niet moesten klagen als hij plots zandkastelen wilde maken.
‘Geen dank. Kinderen moeten hun ouderen kinds maken.’ Dat laatste flapte hij er gewoon uit. Noah kon een behoorlijke flapuit zijn. Waarom geef ik zinloze informatie? Nu ja, het was niet zinloos om te melden dat hij eveneens die muren leven probeerde in te blazen. Niet dat dat lukte. Heb ik al verteld dat hij het zandkastelen bouwen niet echt in de vingers had? Nu ja, dat had ik al van de torens. Maar hé, de muren waren niet echt een succes. Nu ja, maakte niet uit.
Terug naar boven Ga naar beneden
Adelaide

Adelaide


Aantal berichten : 232
Registratiedatum : 30-08-12

Character sheet
Leeftijd: 21
Probleem: Boulimia
Waarschuwingen:
Braaf spelen Left_bar_bleue0/5Braaf spelen Empty_bar_bleue  (0/5)

Braaf spelen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Braaf spelen   Braaf spelen Icon_minitimezo sep 16, 2012 9:22 am

Adelaide lachte even en ze liet een kreetje van vreugde horen toen ze het eindelijk voor elkaar kreeg om de muur goed, stevig overeind te krijgen. "Je bent schattig, Noah." zei ze glimlachend en ze woelde met haar handen door zijn haren. "Een schattige flapuit." zei ze, waarna ze probeerde te tweede 'muur' overeind te krijgen, maar erg lukken wilde dat niet. Ze zuchtte diep. "Waarschijnlijk de reden dat zandkastelen bouwen niet mijn favoriete bezigheid was.." mompelde ze in zichzelf en ze klopte haar handen aan haar - niet heel erg witte - witte broek af. "Even de mensen hier wat moeite laten doen met mijn was." zei ze grinnikend, na twee jaar wist ze dat ze daar een aantal mensen - lees; medewerkers - heel erg mee kon irriteren, de mensen die eigenlijk ook wel in het instituut konden met hun dwangneurose.
Terug naar boven Ga naar beneden
Noah

Noah


Aantal berichten : 131
Registratiedatum : 01-09-12

Character sheet
Leeftijd: 16
Probleem: Slapeloosheid
Waarschuwingen:
Braaf spelen Left_bar_bleue0/5Braaf spelen Empty_bar_bleue  (0/5)

Braaf spelen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Braaf spelen   Braaf spelen Icon_minitimema sep 17, 2012 5:57 am

Dat was niet wat Noah wilde horen. Niet dat hij wist wat hij dan wel wilde horen, maar schattig was in ieder geval niet datgene. Desondanks antwoordde Noah er niet op. Hoe zou hij het moeten verwoorden dan? Maar toch, schattig was zo’n woord dat je tegen vertederende jongetjes van vijf zei. Nee, wacht eens even – die jongens werden ook liever stoer genoemd. Maar stoer was dan ook echt zo’n woord dat zogezegd een positieve betekenis had, maar eerder sarcastisch gebruikt werd. Maar de klank van dat woord klónk gewoon sarcastisch. En dat moest iedereen toegeven. Het was nu eenmaal zo!
Noah vroeg zich af of de medewerkers hier niet gewoon sowieso een lastige job hadden. De ene groep had amper door dat bepaalde dingen normaal waren, een andere groep was gewoon neurotisch en had niet door dat bepaalde dingen gewoon niet normaal waren. En dan had je nog de groep die er alles aan deed om er zo gewoon mogelijk uit te zien. En dan nog enkele onderverdelingen, maar daar hield Noah zich niet mee bezig. En oh ja, je had ook nog de groep die “Noah” heette. Noah vond dat hij een aparte groep was. Want hé, hoeveel schattige flapuiten konden er hier rondlopen?
Noah besloot aan de muur die vanaf nu de “derde muur” genoemd zou worden te beginnen. Niet dat dat klopte, die benaming. Want hé, de derde muur was ook muur twee, maar dan uit zijn ogen. Maar dat wordt ingewikkeld. ‘Hadden ze hier maar geen zandbak moeten plaatsen,’ antwoordde Noah schouderophalend. Waarom zat er hier in feite een zandbak? Straks zag Noah nog een wip. Of een schommel. Hij had niets tegen een schommel. Hij hield van schommelen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Adelaide

Adelaide


Aantal berichten : 232
Registratiedatum : 30-08-12

Character sheet
Leeftijd: 21
Probleem: Boulimia
Waarschuwingen:
Braaf spelen Left_bar_bleue0/5Braaf spelen Empty_bar_bleue  (0/5)

Braaf spelen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Braaf spelen   Braaf spelen Icon_minitimema sep 17, 2012 9:10 am

Adelaide haalde haar schouders op. "Inderdaad, eigen schuld." zei ze en ze probeerde bij een van de hoeken een toren te bouwen, maar het zand dat ze eraan wilde kleven, viel terug naar beneden. Ze twijfelde over haar eerdere opmerking, was het wel zo slim geweest een zestienjarige schattig te noemen? Waarschijnlijk niet, maar zij was net zoals hij een flapuit en dat soort opmerkingen moest ze misschien inslikken, maar dat deed ze niet. Voor ze het wist.. floep! wat het er uit. Ze beet op de binnenkant van haar wang. Sukkel! speelde er door haar hoofd, ze gedroeg zich als de beste vriendin van een moeder met een kotertje van 3, maar zij had geen vriendinnen met een kind en Noah was geen 3, of 10. Nee, hij was 16 en zij was 21, geen 35, of iets in die trant. Ze besloot dat ze niet zo bezig moest zijn met wat ze gezegd had; ze kon het toch niet terug nemen en dat ze zich moest focussen op het kasteel.
Terug naar boven Ga naar beneden
Noah

Noah


Aantal berichten : 131
Registratiedatum : 01-09-12

Character sheet
Leeftijd: 16
Probleem: Slapeloosheid
Waarschuwingen:
Braaf spelen Left_bar_bleue0/5Braaf spelen Empty_bar_bleue  (0/5)

Braaf spelen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Braaf spelen   Braaf spelen Icon_minitimema sep 17, 2012 9:22 am

Ja, ja, het kasteel was natuurlijk levensnoodzakelijk. We zouden toch niet willen dat het kasteel zich genegeerd voelde? Nu ja, Noah werkte verder aan de tweede muur in zijn ogen of aan de derde muur in Adelaides ogen. Maar we zijn Noah vanaf nu – best vreemd eigenlijk, we kijken door de ogen van een zestienjarige, die zich niet heeft gekweten aan de taak van onvolwassen zestienjarige – en we maken een zandkasteel. Heel fuck logic, maar hé, Noah was gewoon fuck logic.
Nee, daar had ze geen goed aan gedaan, maar tegen de tijd dat dit geschreven is, kon het Noah al weinig meer schelen. Hij bleef niet overal eeuwen mee zitten. Hij was dan wel zestien, paranoïde niet. Nog niet. Maar hé, dit was het Lawrence, je zou toch niet willen dat er Noah wat gebeurde uit zorgeloosheid? Maar goed, in het Lawrence was er redelijk weinig zorgeloosheid. In ieder geval door zijn medepatiënten… Oké, dit is gelul. Ik hou m’n kop gewoon. Iedereen blij.
‘Waarom hebben ze eigenlijk hier een zandbak geplaatst? Lijkt me niet dat die veel gebruikt wordt,’ zette Noah het gebrekkige gesprek verder. Hij bleef ijverig verder werken aan muur nummer twee of drie. Maar goed, maakt niet uit. Om eerlijk te zijn – Noah was inderdaad zestien. Hij gedroeg zich dan wel niet erg volwassen, maar om zich volwassen te gedragen… Er was genoeg tijd.
Terug naar boven Ga naar beneden
Adelaide

Adelaide


Aantal berichten : 232
Registratiedatum : 30-08-12

Character sheet
Leeftijd: 21
Probleem: Boulimia
Waarschuwingen:
Braaf spelen Left_bar_bleue0/5Braaf spelen Empty_bar_bleue  (0/5)

Braaf spelen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Braaf spelen   Braaf spelen Icon_minitimema sep 17, 2012 9:40 am

Adelaide ging rechtop zitten en klopte haar handen weer af aan haar broek. "Waarom? Ik zou het niet weten, omdat hier misschien mensen zitten van 20 met de geestelijke gesteldheid van een 6-jarige. Die dus nog janken als ze een blauwe plek hebben, in plaats van omdat ze iets hebben wat een 20-jarige zou laten huilen. Maargoed, nu stop ik mensen in hokjes en ik gedraag mezelf nu ook niet bepaald als een 21-jarige, maar ja, ik mag dat, omdat ik hier zit." zei ze, waarna ze diep adem haalde - misschien moest ze minder snel en minder veel praten in één enkele ademteug. Ze zou pauzes moeten inlassen - meestal deed ze dat ook, maar om een of andere reden, zei ze dat in één keer, achja, iedereen heeft zo zijn gebreken, toch?
Terug naar boven Ga naar beneden
Noah

Noah


Aantal berichten : 131
Registratiedatum : 01-09-12

Character sheet
Leeftijd: 16
Probleem: Slapeloosheid
Waarschuwingen:
Braaf spelen Left_bar_bleue0/5Braaf spelen Empty_bar_bleue  (0/5)

Braaf spelen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Braaf spelen   Braaf spelen Icon_minitimedi sep 18, 2012 6:01 am

‘Dus tegen dat ik twintig ben, moet ik dus hier zitten als ik nog zandkastelen wil bouwen? Weet ik ook alweer.’ Over vier jaar wilde Noah hier niet eens meer zitten. Tegen dan wilde hij dat dit hele gedoe opgelost was en hij al vrolijk bezig was met zijn toekomst. Een toekomst die er redelijk hopeloos uitzag. Maar goed, dat waren zorgen voor later.
Noah wilde dat de tweede of derde muur dikker was. En hoger. Goed, de rest van de muren waren niet echt van indrukwekkende hoogte of dikte, maar Noah vond dat deze dat wel moest zijn. Hij wist niet eens waarom, maar hij deed het toch maar. Dikke muren waren leuk. Hoge muren waren leuk. Dikke en hoge muren waren simpelweg fantastisch. Logisch toch? Dik = leuk, hoog = leuk, leuk plus leuk is dubbelleuk. En gezien men het in de Nederlandse taal “fantastisch”, “heel leuk” of nog wat van die bespottelijke adjectieven noemde, bestond het woord “dubbelleuk” niet. Jammer eigenlijk. Dubbelleuk klonk nog best leuk, vind je niet?
Terug naar boven Ga naar beneden
Adelaide

Adelaide


Aantal berichten : 232
Registratiedatum : 30-08-12

Character sheet
Leeftijd: 21
Probleem: Boulimia
Waarschuwingen:
Braaf spelen Left_bar_bleue0/5Braaf spelen Empty_bar_bleue  (0/5)

Braaf spelen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Braaf spelen   Braaf spelen Icon_minitimedi sep 18, 2012 8:31 am

Adelaide schudde haar hoofd. "Nee, maar het is niet verkeerd om je soms als kind te willen voelen. Ik zit hier ook niet omdat ik geestelijk ben achtergesteld." zei ze lachend en ze keek trots naar de - eindelijk - gelukte toren op de hoek van de twee muren en ze kerfde er met haar lange nagels kleine raampjes is. "Tadaaa!" riep ze vrolijk en ze wees naar het torentje, terwijl ze hem aantikte. "Wie heeft er nou een emmer nodig?" Ze vond zelf dat zij die niet nodig had - ondanks dat het geen perfecte toren was, leek het toch op iets en daar was ze trots op. Een glimlachje sierde haar donkerrode lippen en ze keek hem met een twinkeling in haar ogen aan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Noah

Noah


Aantal berichten : 131
Registratiedatum : 01-09-12

Character sheet
Leeftijd: 16
Probleem: Slapeloosheid
Waarschuwingen:
Braaf spelen Left_bar_bleue0/5Braaf spelen Empty_bar_bleue  (0/5)

Braaf spelen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Braaf spelen   Braaf spelen Icon_minitimedi sep 18, 2012 8:48 am

Om precies te zijn, voelde Noah zich geen kind. Hij gedroeg zich gewoon zo. Maar Noah was Noah. Persoonlijk vond hij dat niemand zich meer moest afvragen waarom hij dit soort dingen deed. Uiteindelijk, hij deed maar wat en hij deed een hoop zonder reden. Maar goed, Noah was een impulsief kind. En blijkbaar ook schattig. En een flapuit. Noah besloot het adjectief schattig gewoon te accepteren.
‘Ik ga er ook eentje proberen. Dan zullen we weleens zien wie er een toren zonder emmer kan maken!’ was Noahs competitieve antwoord. Toren van zandkastelen bouwen waren toch absoluut de grootste uitdaging die een zestienjarige zich kon wensen?! Oké, niet echt, maar het was er wel één. Noah hield niet van de ruzie die er hier constant leek te ontstaan. Hij hield eveneens niet van het feit dat het de meesten elkaar al uitkleedden vooraleer ze elkanders naam kenden. Ja, hallo, zo was Noah niet. Om eerlijk te zijn, deed hij zowat niets op dat vlak. Prima toch? Waar hij ook niet van hield, was het feit dat iedereen deed alsof er niets met hen aan de hand van. Kijk, je zat hier niets voor niets. Noahs reden was redelijk banaal, en hij was hier officieel omdat niemand hem met pillen nog leek te vertrouwen. Oké, dan, leuk voor hen. Maar hallo, als zelfs Noah een reden had, hadden anderen toch ook redenen? Ja toch?
Terug naar boven Ga naar beneden
Adelaide

Adelaide


Aantal berichten : 232
Registratiedatum : 30-08-12

Character sheet
Leeftijd: 21
Probleem: Boulimia
Waarschuwingen:
Braaf spelen Left_bar_bleue0/5Braaf spelen Empty_bar_bleue  (0/5)

Braaf spelen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Braaf spelen   Braaf spelen Icon_minitimedi sep 18, 2012 9:00 am

Adelaide lachte, een kleine competitie - ondanks dat het ging om alleen een toren - daar had zij ook wel zin in. "Als ik het vragen mag, waarom zit je eigenlijk hier, Noah?" vroeg ze plots, ze was ontzettend nieuwsgierig aangelegd en stelde vaak vragen voordat ze er goed en wel over na had gedacht. "Als je het niet wil vertellen, ook goed, ik heb moeite mijn mond te houden, soms." voegde ze er gauw aan toe, om niet te opdringerig te klinken - iets wat waarschijnlijk al finaal was mislukt. Ze wist nog goed dat ze Chase zo had 'ondervraagd' toen ze hem leerde kennen, zelfs als klein meisje kon ze niets anders dan zoveel mogelijk te weten komen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Noah

Noah


Aantal berichten : 131
Registratiedatum : 01-09-12

Character sheet
Leeftijd: 16
Probleem: Slapeloosheid
Waarschuwingen:
Braaf spelen Left_bar_bleue0/5Braaf spelen Empty_bar_bleue  (0/5)

Braaf spelen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Braaf spelen   Braaf spelen Icon_minitimedi sep 18, 2012 9:09 am

Noah begon aan de toren. Hij zweeg even, toen ze de vraag stelde. Hoe zei je kort en bondig waarom hij hier zat? Slapeloosheid had besloten hem het leven zuur te maken en hem door het leven te zetten met drie uur slaap de nacht. In de weekends had hij kunnen bijslapen. Uiteindelijk had hij het gewoon niet meer aangekund, was hij aan pillen begonnen. En dat was een klein beetje uit de hand gelopen. Men pleurde hem hier om het hele gedoe goed te krijgen. Maar hoe zei je dat? In feite? Nu ja, hij besloot het gewoon te vertellen. Het maakte niet uit, tenslotte. Iedereen zat hier voor een reden. ‘Mijn insomnie liep wat uit de hand,’ vertelde Noah voorzichtig. Hij wilde niet dat Adelaide hem ging aankijken alsof hij een junk was. Dat was hij niet. Niet meer, in ieder geval. Nee, wacht, dat klopte niet. Noah had geen flauw idee meer hoe het precies met hem gesteld was. Het wisselde van dag tot dag. Vandaag bijvoorbeeld was hij niet enorm moe, terwijl hij gisteren half in slaap was gevallen tijdens het ontbijt. Wat niet erg in goede smaak was gevallen, geloofde Noah. Maar hé, daarna was hij wel weer klaarwakker geweest! En hij had honger gehad. Door die vermoeidheid had hij niets gegeten toen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Adelaide

Adelaide


Aantal berichten : 232
Registratiedatum : 30-08-12

Character sheet
Leeftijd: 21
Probleem: Boulimia
Waarschuwingen:
Braaf spelen Left_bar_bleue0/5Braaf spelen Empty_bar_bleue  (0/5)

Braaf spelen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Braaf spelen   Braaf spelen Icon_minitimedi sep 18, 2012 9:20 am

Adelaide knikte even, ze kond wel een voorstelling maken van wat hij bedoelde met 'uit de hand gelopen', maar besloot haar vermoedens niet uit te spreken, stel nou dat het niet zo was, of dat hij zich beledigd zou voelen? Dat wilde ze niet op haar geweten hebben. Ze was dan misschien een flapuit en ontzettend nieuwsgierig, dat wilde ze niet bewust ten koste laten gaan van iemands emoties, maar soms dan gebeurd dat zonder dat ze er erg in had, als ze het echter kon verhelpen, zou ze dat ook absoluut doen. "Dan lijkt je mij hier redelijk normaal, tussen al die paranoïde mensen, of ligt dat aan mij?"
Terug naar boven Ga naar beneden
Noah

Noah


Aantal berichten : 131
Registratiedatum : 01-09-12

Character sheet
Leeftijd: 16
Probleem: Slapeloosheid
Waarschuwingen:
Braaf spelen Left_bar_bleue0/5Braaf spelen Empty_bar_bleue  (0/5)

Braaf spelen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Braaf spelen   Braaf spelen Icon_minitimewo sep 19, 2012 3:43 am

Normaal? Hallo, die paranoïde mensen vonden juist dat zij normaal waren en dat de rest heel raar deed. Maar dat gold voor iedereen. Oftewel was iedereen normaal en zij heel raar en gek, oftewel was het helemaal andersom. Zo zat het gewoon. Niets aan te doen.
Noah wist niet of dat hem normaal maakte. Vast wel. Er waren dagen waarop hij zich afvroeg waarom hij hier nog zat, gezien het toch heel duidelijk prima met hem ging en hij absoluut in de maatschappij zou kunnen integreren. Op andere dagen was het belachelijk dat hij het idee in zich had gehad. Hormonen met een slaaptekort. Fantastische combinatie. ‘Dat hangt er vanaf hoe je het bekijkt,’ was Noahs mening.
Hij wilde het hier niet meer over hebben. Om eerlijk te zijn, vond hij de waaromvraag bespottelijk. Maakte het wat uit? Maakte het uit, als je wist waardoor Noah hier gedropt was? Sowieso werd hij niet graag met zijn neus op de feit gedrukt. Kijk, Noah, het was doodnormaal om achter de reden van je verblijf in een gekkenhuis te vragen. Nu weet je zeker dat je helemaal geïntegreerd bent. Is het niet leuk om in een gekkenhuis te horen, Noah? Dat was vast paranoïde. Maar nu ja, hij hield er gewoon niet van om erover na te denken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Braaf spelen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Braaf spelen   Braaf spelen Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Braaf spelen
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
The Lawrence Institution :: The Lawrence Institute :: Institute Garden-
Ga naar: